6 Mayıs 2013 Pazartesi

BEKLENEN TARİF; MANTAR SALATASI

Slm canlar; bugün öyle bir gün geçirdim ki.... Kabus gibi...hatırlamak bile istemiyorum. Ama Rabbim bizi çok seviyor neyseki...

Ben yarım kilo mantara göre tarif veriyim. ( 2 kg mantar var)
Mlz: yarım kg mantar,7,8 tane köz kırmızı biber( ben kendim közleyemeyince hazır 1 kavanoz kullanıyorum) ama közlenmişin lezzeti süper oluyor.4 tane salatalık turşusu, yarımdemetten az maydanoz.

Yapılışı: mantarları uzun uzun mantar şeklini kaybetmeden kesiyoruz. Az yağda tavada biraz kavuruyoruz. Altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz. Diğer tarafta biberi, salatalık turşusunu jülyen kesiyoruz. Servis kabına en alta mantar üste turşu en üste biber en en üste;)))) bu nasıl tarif vermekse:))) maydanozu koyup. Nar ekşisi, sıvı yağ ve tuz koyuyoruz. Nar ekşisinin kalitesi lezzeti çok etkiliyor. Hatırlatı yım. Ben birgün önceden yapıp sosunu koymadan dolapta bekletiyorum. Misafirlerim geldiğinde soslayıp servis yapıyorum. Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. teşekkürler canım. gerçek nar ekşim var. yapıcam inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık. Eminim çok güzeldir. Bir gün bende tadına bakarım inşallah.

    Ayrıyetten geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  3. çok geçmiş olsun :(
    ellerine sağlık canım tarifini bende deneyeceğim inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol cnm. Dene bencede çok kolay çok lezzetli...

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun canım,Rabbim her daim yar ve yardımcın olsun..
    Salatanın tadı damağımda,ben de denemek isterm inşAllah.
    Ellerine emeklerine sağlık.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol zelişcim. Dene bencede çok kolay çok leziz.

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun...Salata çok güzel görünüyor eline sağlık..
    Bloğunu izlemeye aldım benim bloğumada beklerim mutlu hafta sonu dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Hoş geldin. Bende gelirim.

      Sil